CLASSIC CAR

auto z duszą

 

Rynek pojazdów historycznych rozwija się na przestrzeni ostatnich lat w dużym tempie. Z tego są pieniądze. Aut zabytkowych ubywa, idzie za tym wzrost ich wartości w perspektywie czasowej. Pasjonaci motoryzacji odkrywają „stare pojazdy” pochylając się nad ich losem niczym bibliofile odnajdujący zakurzone białe kruki. Przywracanie blasku, niejednokrotnie wrakom, ma w sobie coś z reanimacji, przywracania do życia istot ludzkich.

 

Stare pojazdy mają pamięć, były świadkami historii, tej wielkiej jak też tej skromnej, w której zapisane są większe lub mniejsze ludzkie emocje. I te właśnie emocje odgrywają rolę w określeniu wartości pojazdu. Istotne jest, kto tym samochodem jeździł, kto był jego właścicielem. Im bardziej znana to była osoba, tym lepiej. Może to być gwiazda kina, polityk czy sportowiec.

 

Samochód jako inwestycja porównywany jest do dzieł sztuki, kosztownej biżuterii, zegarków itp. Najciekawsze egzemplarze trafiają do muzeów.

 

 

 

Tekst i foto: Valco Media

 

21 krajów w 10 dni - Goodyear partnerem drugiej próby ustanowienia rekordu świata

 

Opony Goodyear Wrangler HP All Weather na wyposażeniu auta, którym Rainer Zietlow wraz z ekipą Challenge4 zamierza przejechać z Afryki Południowej do Norwegii w mniej niż 10 dni.

 

Goodyear wesprze niemieckiego kierowcę Rainera Zietlowa, który spróbuje pobić własny rekord przejazdu z Przylądka Agulhas w Afryce Południowej do Nordkapp w Norwegii. Start już w piątek, 11 września.

 

 

W pierwszej próbie, podjętej jesienią ubiegłego roku, ekipa Challenge4 uzyskała znakomity czas przejazdu wynoszący 21 dni i 10 godzin. Wtedy jednak ambitne plany pokonania trasy w 10 dni pokrzyżowała awaria, która spowodowała trzynastodniowe opóźnienie. Niezawodne okazały się za to opony Goodyear, które pokonały trasę bez żadnych uszkodzeń. Bogatsi o poprzednie doświadczenie Rainer Zietlow, wielokrotny rekordzista świata, jeśli chodzi o podróże z jednego końca kontynentu
na drugi, Marius Biela, operator kamery, i Sam Roach, szef Volkswagen Racing Wielka Brytania,
we wrześniu br. podejmą kolejną próbę ustanowienia rekordu świata na tym dystansie.

 

Ekipa Challenge4 rozpocznie swoją podróż z Przylądka Agulhas, kierując się do norweskiego Nordkapp, oddalonego o ponad 18 tys. kilometrów. Trasa wiedzie przez 21 krajów: Republikę Południowej Afryki, Zimbabwe, Zambię, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan, Egipt, Izrael, Jordanię, Turcję, Bułgarię, Serbię, Węgry, Słowację, Republikę Czeską, Niemcy, Danię, Szwecję, Finlandię i wreszcie Norwegię. Aby dotrzeć na kontynent europejski, w Ammanie w Jordanii ekipa przesiądzie
się do samolotu. Aby pokonać kilkanaście tysięcy kilometrów w rekordowym czasie, auto Zietlowa, czyli Volkswagen Touareg V6 TDI, zostanie wyposażone w opony Goodyear Wrangler HP All Weather dla pojazdów klasy SUV i 4x4,  które sprawdziły się już podczas ubiegłorocznej próby bicia rekordu. Oparte na technologii SmartTRED ogumienie gwarantuje wysoką odporność na ekstremalne warunki klimatyczne i drogowe na całej trasie. Ich zaletą jest też unikalne połączenie całorocznych osiągów zarówno na asfalcie, jak i na drogach gruntowych. Ponadto produkt ten wyróżnia się solidną przyczepnością podczas deszczu, wysoką odpornością na aquaplaning oraz cichą i komfortową jazdą. Połączenie tych właściwości zapewni ekipie pewność prowadzenia podczas jazdy na północ,
do Norwegii.

 

 

„Opony Goodyear Wrangler HP All Weather zostały specjalnie przystosowane do radzenia sobie
ze zróżnicowanymi klimatem i nawierzchniami, z którymi ekipa miała już do czynienia podczas ubiegłorocznej próby rekordowego przejazdu od przylądka do przylądka. Dobre właściwości terenowe oraz komfort jazdy to idealne połączenie podczas tak długiej podróży. Jesteśmy przekonani, że dzięki tym oponom załoga stawi czoła wszelkim wyzwaniom na trasie” - powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

 

„W ubiegłym roku Goodyear zapewnił nam niezawodne opony, które radziły sobie doskonale
w każdych warunkach. Kiedy zdecydowałem się podjąć kolejną próbę bicia rekordu, od razu wiedziałem, że i tym razem będę chciał nawiązać współpracę z Goodyearem” - powiedział Rainer Zietlow. „Nie mam wątpliwości, że również podczas tegorocznej próby bicia rekordu świata opony Goodyear nas nie zawiodą” – dodał.

 

Pozostali partnerzy przedsięwzięcia to: Volkswagen Slovakia, Hewlett Packard, Intel, Glysantin®, HBM, 3M,  BORBET, IAV, Exide Technologies, Inmarsat i HELLA. Dodatkowe zdjęcia, materiały wideo oraz dane na temat wyprawy są dostępne na stronie http://www.touareg-c2c2.com.

 

 

Gdzie czujemy się najlepiej? Nie w egzotycznych krajach, ale tam, gdzie jest rodzina

 

 

Badanie Goodyeara - nowe fakty na temat podróżowania

 

 

Wielu ludzi poszukuje swojego miejsca na ziemi, w którym będą naprawdę szczęśliwi i spełnieni. Okazuje się jednak, że czasami nie trzeba szukać daleko, a to wyjątkowe miejsce jest na wyciagnięcie ręki, co pokazują zrealizowane na zlecenie Goodyeara badania w ramach kampanii  My Feel Good Place. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety dla wielu wyznacznikiem psychologicznego bezpieczeństwa i szczęścia w danym miejscu jest bliskość kochanych osób i znajoma okolica. Bardzo cenna jest zwłaszcza możliwość spędzania czasu z najbliższymi[1].

 

W ramach przeprowadzonej w trzej krajach sondy (Włoszech, Francji i Niemczech), ankietowanym zadano pytanie czym jest dla nich pojęcie My Feel Good Place. W odpowiedziach respondenci najczęściej wskazywali na dom, do którego wracają po ciężkim dniu (33%) lub miejsce, w którym przyjaciele i rodzina są blisko (29%). Dla mniej niż jednej trzeciej (23%) źródłem dobrego samopoczucia jest podróż w niezwykłe miejsce.

 

Co ciekawe, ankieta ujawniła interesujące różnice między krajami. Niemcy, niezależnie od wieku, wybierali dom, do którego wracają po ciężkim dniu, jako miejsce, w którym czują się dobrze. We Włoszech i Francji preferencje były mniej wyraźnie zarysowane. Młodsi ankietowani z Włoch (29%) i Francji (31%) woleli ucieczkę w niezwykłe miejsce, co wskazuje na śmiałość charakteru i chęć poznawania nowych ludzi. Warto tez zauważyć, że Włosi (36%) wykazywali największą tendencję do wskazywania miejsca, w którym przyjaciele i rodzina są blisko.

 

„Wyniki ankiety wykazują, że niezależnie od pochodzenia i kultury, możliwość kontaktu z przyjaciółmi i rodziną jest najważniejszym elementem, który sprawia, że w danym miejscu czujemy się dobrze. Miejsce jest w tym przypadku elementem wtórnym wobec faktu przebywania razem. Innymi słowy nieważne gdzie, ważne z kim. Najważniejsi są ludzie, z którymi dobrze się czujemy i w towarzystwie których możemy się zrelaksować” – powiedział dr Dimitrios Tsivrikos, psycholog konsumpcji i biznesu w University College of London.

 

 

Zdaniem doktora Tsivrikosa trudno jest też przecenić wpływ bezpiecznej przestrzeni czy środowiska, w którym dobrze się czujemy, na ludzką psychikę.

 

„Przebywając w przestrzeniach czy środowiskach, które uznajemy za psychologicznie bezpieczne, regenerujemy ciało i umysł, dystansując się od czynników stresu związanych z pracą czy życiem osobistym. Znalezienie miejsca, w którym dobrze się czujemy, może przynieść ważne psychologiczne korzyści i pozytywnie wpływać na nastrój, samopoczucie i ogólną sprawność” – dodał D. Tsivrikos.

 

Poglądy Niemców, Włochów i Francuzów podzielają też Polacy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2013 r.[2] większość z nich czuje się szczęśliwa w najbliższym otoczeniu – rodziny i bliskich znajomych i, jak twierdzą socjolodzy, tendencja ta utrwala się. Przekłada się to również na podróże, bo jak wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, Polacy coraz częściej wyjeżdżają w gronie rodziny, zabierając ze sobą dzieci. O ile w 2012 roku dzieci (w tym niemowląt) było 11,6%, a w 2013 – 12,3%, o tyle w 2014 roku już 13,6%[3]. A gdzie najchętniej wybierają się Polacy? Jak się okazuje, w rankingach najpopularniejszych wśród Polaków od lat dominują te same kraje, co oznacza, że lubimy, to co znamy i gdzie czujemy się bezpieczni.

 

„Nie różnimy się zasadniczo od innych nacji ze środkowej czy północnej Europy i podobnie jak oni dążymy na południe ku słońcu, wodzie i temperaturze choćby nieco wyższej niż u nas. Oznacza to, że niezmiennie od lat najpopularniejszymi kierunkami naszych wyjazdów są Grecja, Turcja, Egipt i Hiszpania wybierane przez blisko 70% polskich turystów” – twierdzi Krzysztof Piątek, Prezes Zarządu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

 

 „Rezultaty ankiety odzwierciedlają esencję hasła Made to Feel Good - Goodyear zapewnia spokój ducha niezależnie od tego, dokąd się wybieramy z ludźmi, którzy są nam bliscy. Niezależnie od tego, czy chodzi o podróż psychologiczną, czy realną wyprawę, Goodyear zwraca uwagę na miejsca,
w których kierowcy czują się dobrze i na podróże, które ich w te miejsca zabierają”
– powiedział Hans Vrijsen, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear Dunlop w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka.

 

Przeprowadzone badanie jest elementem kampanii My Feel Good Place, nawiązującej do hasła firmy Made to Feel Good. Kampania koncentruje się na miejscach, w których czujemy się dobrze i wspiera osoby, które tych miejsc szukają w towarzystwie swoich bliskich. W ten sposób Goodyear rozszerza swoją misję, która ma zapewniać już nie tylko wygodną jazdę, ale także inspirować do podróży zarówno w miejsca znajome, jak i zupełnie nowe.

 


Kampania połączona jest z konkursem, który polega na umieszczaniu fotografii ulubionych miejsc na Instagramie z hasztagiem #myfeelgoodplace. Zdjęcia można również przesyłać bezpośrednio na stronę internetową Goodyear (http://www.goodyear.eu/pl_pl/media-and-promotions/myfeelgoodplace/) lub na Facebooka Goodyear. Wszystkie  zdjęcia będzie można znaleźć na cyfrowej platformie My Feel Good Place. Nagrodą główną jest sponsorowany przez Goodyeara bilet lotniczy dookoła świata.



[1] Internetowa ankieta Omnibus (CAWI) przeprowadzona przez IPSOS w marcu 2015 r. Badanie przeprowadzono we Włoszech, Francji i Niemczech na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych w wieku od 16 do 70 lat (do 75 lat we Francji).

[2]“Żyć szczęśliwie”, Raport z badań TNS Polska, lipiec 2013 r., www.tnsglobal.pl.

[3] “Polska Turystyka 2013/14 z perspektywy PZOT i MerlinX”, Raport z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, 2014, www.pzot.pl.

 

 

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 68 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie
3 tys. osób.